De schepen

Zoals u wellicht weet, zijn Evert en Inge met hun eigen schip de MEANDER V - waarop ze sinds 2003 ook wonen - in 2007 begonnen met het maken van de vaarwensen. Dat hun initiatief zo groot zou worden dat ze binnen enkele jaren het aantal vaardagen al nauwelijks meer aankunnen, hadden ze niet kunnen vermoeden. In 2017 werd er bij het 10 jarig jubileum besloten dat zo hulp nodig hadden, want er werd langzamerhand toch wel erg veel gevraagd van hun schip, hun huis, hun privacy en hun vrijheid. We zijn enthousiast gaan sparen voor een eigen vaarwensschip van de stichting en dat ging voorspoedig. Grote en kleine giften kwamen binnen en in het voorjaar van 2019 werd de kiel gelegd. Inmiddels is de VAARWENS in de vaart en kunnen we het hele jaar door vaarwensen blijven maken. De VAARWENS is volledig aangepast voor haar doelgroep en zal het merendeel van de vaarwensen gaan maken terwijl de MEANDER V als reserve invalschip gebruikt zal gaan worden. Tijdens evenementen, beurzen, en spoedwensen is de MEANDER V dan altijd inzetbaar.

De MS VAARWENS:

Afmetingen :LOA. 16.00 X 5.80 X 1.25 meter (LXBXD)

Gewicht : 34 Ton

Materiaal : STAAL

Motor : John Deere 6068AFM85 - 240 PK

Snelheid : Ca. 8 Knopen

Aandrijving : 1 schroef 27" 5 blads

Gebruik : vaarwensschip

De MEANDER V:

Het is de voormalige loodstender ATLANTIS uit Rotterdam. Na een aanvaring met een boei op de Maasmond is ze dermate beschadigd dat ze is gesloopt. De romp bleef echter behouden en is van maart 2002 tot april 2003 door Evert en Inge totaal gerestaureerd en voorzien van een nieuwe opbouw, dekplan en layout, motoren, navigatie apparatuur en interieur. Twee nieuwe 500 PK VOLVO'S hebben de twee maal 1200 PK MWM DEUTZ diesels vervangen want die waren onder water geweest. De Jet aandrijving is vervangen door schroeven.

Afmetingen :LOA. 19.80 X 6.30 X 1.45 meter (LXBXD)

Gewicht : 45 Ton

Materiaal : aluminium

Motoren : Volvo TAMD 75 - 500PK

Snelheid : Ca. 18 Knopen

Aandrijving : 2 schroeven 26" 5 blads

Gebruik : woon. charter, asverstrooiings- en vaarwens schip

Floating office 10 Vaarwens Office:

We hadden dringend behoefte aan een eigen kantoor en onlangs kregen we van het Pieter Houbolt Fonds een 'Floating office' geschonken dat bij de fa Havenlodge te Lelystad de afgelopen maanden is gebouwd.

Afmetingen: Ca 10 X 3.50 X 0.60 meter (LXBXD)

Materiaal : Aluminium

Motor: 25 PK viertakt buitenboord aangehangen