Maart 2016: Gesponsorde oprijbrug in gebruik.

Een lang gekoesterde wens is vervuld:

Om patiënten via het achterschip aan boord te krijgen bedacht Evert een constructie in de vorm van een aantal dikke houten platen die met aluminium verstevigd waren. De rolstoelen werden door de jaren heen steeds zwaarder en breder, waarop hij steeds zijn constructie moets aanpassen. Daarbij moest het ook in spiegelbeeld gebruikt kunnen worden om de gasten zowel van stuurboord als bakboord in te kunnen schepen. De platen werden eigenlijk te zwaar en te onhandelbaar om ze een aantal keren daags er op- en af te schroeven. Er moest iets definitiefs komen. De oplossing lag in de invouwbare oprijbrug die Evert samen met constructeur/lasser Emile Brouwer heeft ontworpen. Ook Klemens Key (eigenaar van de Raderstoomboot Majesteit te Rotterdam) heeft hieraan zijn steentje bijgedragen.

Na een zachte winter is de Meander in maart verkast naar de Amsterdam Marina. Daar heeft Evert de nieuwe invouwbare oprijbrug gemonteerd en afgeregeld. Er kan ruim 500 kg overheen en hij hoeft niet meer met zware platen te sjouwen. We zijn er superblij mee.

Met dank aan de Stichting Mont Ventoux, Emile Brouwer en Klemens Key van Raderstoomboot Majesteit voor de sponsoring en inzet.

2016 nieuwe oprijbrug 42016 nieuwe oprijbrug 6