We hebben in 2011 gevaren op:

Vaardag 112 op 05-05-2011

Dag topdag van Ferry...112 Ferry (10)

Vandaag hebben we gevaren met Dhr. Ferry Graas. Vanwege zijn slechte conditie, wordt hij door de Stichting Ambulancewens van huis gehaald en bij ons aan boord gezet. We zijn 's morgens al naar Muiden gevaren om hem daar aan boord te nemen. Wederom hadden we een mooie zonnige dag, waarin we hebben gehuild, gelachen en genoten.

Vaarwel Ferry
Auteur Vaarwens.

Met dank aan KNZ&RV te Muiden voor de gastvrijheid en de medewerking.
en de Stichting Ambulancewens

Onze vaardag, door dochter Stacey:

Toen wij aan mijn vader voorstelden om te gaan varen, was zijn eerste reactie: "nee hoor, dank je wel, met allemaal mensen op een boot..." Maar toen wij uitlegden dat het niet met 'allemaal mensen' zou zijn, maar juist heerlijk met alleen ons eigen gezin, leek het hem heel leuk. We prikten een datum met Inge en keken we erg uit naar de vaardag! En het werd ook echt een bijzonder fijne dag. We werden ontvangen met koffie en koekjes, mijn vader kreeg een mooie plek op het achterdek en zo voeren we met prachtig mooi weer terwijl de sterns achter ons aan vlogen langs Pampus en Katja Schuurman haar huis. We kregen een heerlijke lunch in Volendam en haalden verse vis en een ijsje.  Via Marken voeren we weer terug naar Muiden. Maar het allermooiste was nog de dag an sich. Het er even uit zijn, de gezelligheid met elkaar, papa weer even buiten in een andere omgeving. Toen ik met Sanne, Inge en mama in de zon op het voordek zat, riep Evert door de speaker; "krijgen jullie al een beetje het ZwitserLeven gevoel?" en toen ik papa op het achterdek hoorde lachen om een anekdote, moest ik zowat huilen van geluk. Echt huilen moesten we ook bij het naar huis gaan. Mijn sterke papa zo afhankelijk de boot weer af en de ambulance weer in. De confrontatie met zijn ziek-zijn buiten ons veilige huis. Op het water zijn heeft iets magisch en door het varen was het ziek-zijn eventjes wat verder weg, maar tegelijkertijd dus ook heel dichtbij. Onze grote dank gaat uit naar Inge en Evert, voor de mogelijkheid om dit te doen, jullie gastvrijheid en de goede zorgen. En ook naar de ambulancebroeders Wouter en Arjo, dat jullie er bij wilden zijn op jullie vrije dag, voor jullie gezelligheid, sterke armen en het comfortabele transport. We hebben genoten. Het werd meer dan een 'uitje', het werd echt een hele rijke dag!
Veel liefs, namens ons allemaal, Stacey

Ferry (10)
Ferry (11)