We hebben in 2011 gevaren op:

Vaardag 116 op 19-05-2011

Een combinatiedag...116 Ingrid (10)

Vandaag hadden we twee gatsen samen aan boord. Er is namelijk gevaren met Mw. Ingrid Carsouw en haar 'buddy/vriendin' Juliet en met Mw. Olijve met haar vriendin en de vrijwilligester vandaag was Evert zijn nichtje Mary. Mary blijkt toevallig het vroegere buurmeisje van Mw. Olijve...

Auteur Vaarwens

Met dank aan WSV de Zuiderzee te Amsterdam voor de gastvrijheid en de medewerking.

Van Ingrid kregen het volgende verslagje:

Nog een dagje mee op de Meander:
Een uitnodiging:  “Nog een dagje genieten op De Meander. Wil je dat?”  Ja, Graag!  Juliët, mijn trouwe behulpzame vriendin, gaat graag mee. Leuk! Gisteren voor de tweede keer naar Amsterdam. Files…. Blij dat we in het noorden wonen!  Daarna een gastvrij onthaal door Inge en Evert.  Kennismaken met mevrouw Olijve en haar begeleidster  Gezellig! Na de koffie de trossen los en varen maar... naar Volendam.  Wat is Volendam mooi. Ook stilstaan bij de denkplaat bij Het Hemeltje.  Dit raakt mij diep!  Met de boot terug via Marken naar Amsterdam... De zon schijn. In de luie stoel en later voor op de boot genieten van de zon, het water, de geluiden van de vogels en rust. Heerlijk... afleiding. En nu: Nagenieten!!!

Evert en Inge, en iedereen die helpt bij de stichting Vaarwens Dank jullie wel!
Ingrid

Verslag van vrijwilligster Mary Stokvis.

Donderdag 19 mei was ik gevraagd om nogmaals mee te gaan varen aan boord van de mooie Meander van mijn neef Evert en zijn Inge om een handje te helpen voor de Stichting Vaarwens. Vorig jaar heb ik dit ook gedaan en dit was toen een verrassende dag voor mij. Het was ongelooflijk, maar toen ik aan boord kwam en werd voorgesteld, bleek het mijn buurvrouw te zijn die 45 jaar naast mijn ouderlijk huis had gewoond. Mevrouw Olijve, haar familie en wij allen waren ontroerd door dit bijzondere toeval. Dit keer was ik uiteraard op de hoogte dat zij nog een keer aan boord zou komen met haar buurvrouw/vriendin, die haar altijd zoveel helpt met alles.  Ook Ingrid Carsouw met haar vriendin Juliette waren aan boord. Na de koffie vertrokken wij naar Volendam en terwijl Evert wat leuke anekdotes vertelde over al zijn belevenissen aan boord, genoot iedereen zichtbaar van de vaartocht. Het was lichtbewolkt maar aangekomen in Volendam was het heerlijk zonnig en na de lunch gingen wij van boord om een wandeling te maken in het mooie haventje van Volendam. Met Mevr. Olijve en Ingrid in de rolstoel reden wij de dijk op om daar de gezellige terrassen en winkeltjes te bekijken. Verder op de dijk kwamen we langs de authentieke Volendamse houten huizen, waar je vanaf de straatramen een doorkijk hebt naar achter, met een terras aan zee, prachtig, wat een uitzicht. We stonden er even bij stil toen er opeens een deur open ging en er een aardige mevrouw naar buiten kwam die Mevr. Olijve en haar buurvrouw herkende... Het bleek dat zij altijd gewerkt had bij de viswinkel bij hun om de hoek. Grappig, wat is de wereld toch klein. Buiten op het dek met een heerlijk zonnetje, voeren wij via Marken en haar mooie vuurtoren terug naar Schellingwoude. Iedereen vond het een heerlijke dag en ik vond het heel fijn dat ze mij weer gevraagd hadden om mee te gaan.
Dank en lieve groeten, Mary

Ingrid (10)