We hebben in 2011 gevaren op:

Vaardag 125 op 16-06-2011

De verregende dag van Rob.125 Rob van der Wal 19

De weersvoorspellingen waren ronduit slecht. De radarbeelden waren niet veelbelovend, maar Rob had een zonnig humeur. Samen met zijn golfvrienden gaat hij nog een dag varen. De mannen van de Stichting Ambulancewens haalden Rob op uit het Hospice en brachten hem in Monnickendam aan boord. We hadden samen met zijn golfvrienden een fantastische dag! Het verslag volgt.

Vaarwel Rob
Auteur Vaarwens

Met dank aan de Marina Monnickendam
en de Stichting Ambulancewens .
Thijs en Liliane van de toren voor de gastvrijheid en de medewerking

De vaarwens van Rob:

De weersberichten waren niet echt positief voor deze dag, het kwam met bakken uit de lucht maar iedereen had er zin in om er mooie dag van te maken samen met Rob. De mannen van Stichting Wens ambulance stonden al vroeg bij hem aan de deur om hem samen met Ria op te halen. Aangekomen in Monnickendam, het was gelukkig even droog, werd hij verwelkomd door Inge, Evert en zijn golfvrienden, Klaas, Huub, Els, Wim en mijzelf. Met grote zorg werd hij aan boord gebracht van de mooie Meander. Hier werd iedereen getrakteerd op koffie en cake waarna Inge de trossen los gooide en we dus konden vertrekken, Rob genoot zichtbaar en wij met hem.Onze eerste stop was Volendam, daar aangekomen was het zelfs even droog en hebben we met Rob in de rolstoel over de gezellige kade van dit sfeervolle haventje gewandeld. Bij terugkomst had Inge een heerlijke lunch klaarstaan, waarna we vertrokken naar het Paard van Marken. De prachtige historische vuurtoren waar we een rondleiding van de bewoner Thijs kregen, wat een bijzondere man, met een grote passie vertelde hij ons over alles wat zich in en om de vuurtoren bevond. Ook onze Koningin schijnt hem regelmatig een bezoekje te brengen met haar familie zo bleek aan de foto’s op de wand. We hebben de toren beklommen, van het uitzicht genoten en gezwaaid naar Rob die op het achterdek gezelschap werd gehouden door Inge en Evert. Terug op de begane grond kregen we de laatste details te horen van zijn ludieke tuin inclusief met kippen....het was leuk, hartelijk dank Thijs. Terug naar Monnickendam, waarna Rob en zijn vrienden op het achterdek genoten van het uitzicht en een glas wijn..... het was een superdag voor hem en natuurlijk ook voor ons, fijn dat we dit nog konden doen met hem.Lieve gastvrouw en heer, Inge en Evert, en natuurlijk ook ambulance heren Roel en Henk,namens al zijn golfvrienden, heel heel hartelijk dank voor deze topdag voor Rob.

Lieve groet, Mary

Rob van der Wal 14