Vaardagen 2009

Vaardag 043 op 26-04-2009

We hebben gevaren met Sjoukje, haar man Han met twee van hun kinderen.074 Sjoukje 13

Het was de eerste keer dat we vanuit Schellingwoude een brancard aan boord kregen. De crux zit hem in de dijktrap, maar met sterke mannen kregen we haar naar beneden en later ook weer omhoog.
Sjoukje schreef zelf met de oogcomputer het onderstaande verslag.

Vaarwel lieve Sjoukje en sterkte Han en de kinderen
Auteur Vaarwens

Met dank aan WSV de Zuiderzee voor de ligplaats
Kees en Ineke van Stichting Ambulance Wens voor het vervoer en verpleging

Lieve Inge, Ineke, Evert en Kees.

Vanochtend vroeg was ik nog niet het zonnetje in huis maar om 9 uur stonden Kees en Ineke op de stoep. Klaar voor vertrek. Silke bleef thuis en de rest van het gezin kon mee in de ambulance. Op naar Schellingwoude waar Evert en Inge op de Meander op ons wachtten. Bij Amsterdam vroeg Take wanneer we weer naar huis gingen... Om mij op de boot te krijgen, was nog een klusje Ambulance uit, dijkje af, zigzag van steigers, ongeveer 1 brancard breed, boot op, op de boot de trap op naar de stuurhut. Maar toen ik daar eenmaal geparkeerd was, begon de vaartocht pas goed. We zijn van Schellingwoude langs Pampus naar Almere-Haven gevaren. Daar hebben we geluncht. Vervolgens door naar Muiden. Daar is Han met de kids naar het Muiderslot gegaan. En weer terug naar Schellingwoude. Wij hebben genoten. Het heeft ons aan niets ontbroken en we hebben een heerlijke dag gehad. De kinderen mochten sturen dat deed Jet vooral, Take telde de boeien en checkte de instrumenten. Evert deed nog een mooi spelletje met zijn geluidsinstallatie. Op de voorplecht is een luidspreker waarvan de microfoon in de stuurhut zit. Evert deed alsof hij een zeemeermin was en fluisterde allerlei opdrachten. Jet had het vlot in de gaten maar Take heeft het de halve tocht geloofd. Erg leuk. Het heeft ons aan niets ontbroken en we hebben een heerlijke dag gehad. Ik kan er weer tegen. Pakweg half vijf weer terug in Schellingwoude. Zelfde tour de force weer terug de ambulance in en op naar Delft. Daar waren Marije en Sweitze die op Silke gepast hebben en eten klaar hadden.
Kees en Ineke moesten snel verder. Morgen naar Parijs voor iemand anders' haar wens. Wat zijn er toch lieve mensen.

Lieve Inge, Ineke, Evert en Kees. Dank jullie wel voor een geweldige dag. Sjoukje

Sjoukje 10
Sjoukje 11