We hebben in 2011 gevaren op:

Vaardag 137 op 18-09-2011

Een schip vol artsen... 137 Jaap Biesheuvel (6)

Het is Nederlands weer. Donkere wolken, een radarscherm vol buien en een kaart vol bliksemwaarschuwingen! Het is een mooi land, maar er moest een dak boven zitten. Enfin, het mocht de pret niet drukken, want er kwam een opgewekt stel mensen aan boord. De meesten zijn chirurg, chirurg in opleiding of arts assistent. Jaap is collega maar ook patient. Voor hem is de dag georganiseerd. Na de middag kwam de zon er toch nog bij, en het werd een fantastische dag. Wij wachten met spanning op het verslag van collega Kim.

Met dank aan de Marina Monnickendam voor de gastvrijheid en de medewerking.
Auteur Vaarwens.

Verslag vaartocht zondag 18 september 2011:

Na een gezellig ritje aangekomen in Monnickendam. Het weer zag er niet erg veelbelovend uit, maar dit mocht de pret zeker niet drukken!  Na een warm onthaal door Inge en Evert met koffie en lekkers, kon de tocht beginnen. Inmiddels ging het wel wat harder regenen, maar we konden heerlijk warm en comfortabel binnen van het uitzicht genieten. Nog wat onweer, wat zorgde voor mooie luchten! Eerste stop was Volendam, waar we van boord gingen om het dorp te verkennen. Als verrassing op de foto in klederdracht, wat voor grote hilariteit zorgde! De grote baas dacht dat hij hier aan kon ontsnappen, maar helaas…. Nog even lekker over de dijk geslenterd, en daarna terug aan boord van de Meander. Daar werden we door Inge opgewacht met een heerlijke lunch, waar we van gesmuld hebben. Hup, weer van wal, op naar het Paard van Marken. Een leuke rondleiding gehad van Thijs, dank daarvoor! Hierna op weg naar Pampus, met de baas aan het roer. Na alle boeien te hebben omzeild een rondje om Pampus en terug richting Monnickendam. Nog even de Meander op zijn staart getrapt, en zowaar breekt het zonnetje door! Heerlijk met “onze” Jaap op het dek genieten en bijpraten!

Lieve Evert en Inge, dank voor deze mooie dag! Het is fijn dat jullie ons de mogelijkheid hebben gegeven om onze collega in het zonnetje te zetten! We hebben genoten!
Kees, Jaap, Erik, Marie-Jose, Sebastiaan, Geert, Naomi, Hilde en Kim.

Jaap Biesheuvel (1)
Jaap Biesheuvel (10)