Vaarwens 1286 op 13-02-2024

Een vaardag vol vriendelijkheid, liefde en mooie herinneringen…1286 Gert 12

Het is een mooie rustige en zonnige ochtend en dat belooft weer een mooie vaardag te worden. Vandaag is onze vaargast Gert (1958). Gert is uitbehandeld en het eerste antwoord op de vraag van zijn zoon wat hij nog graag zou willen doen, is varen met Stichting Vaarwens. En die wens gaan we vandaag vervullen voor Gert en zijn dierbaren!

Mooi op tijd arriveert de Wensenambulance Noord-Holland rond 10:15 op de Amsterdam Marina met daarin Gert en zijn zoon Mike. Dochter Joyce en Michel, de broer van Gert, komen met eigen vervoer er achteraan. Samen met de vrijwilligers van de wensambulance, René en Joffrey, gaan we met z'n allen aan boord, waar het heerlijk lekker warm is en de koffie op ons wacht.

Tijdens het kopje koffie geeft Gert zijn wens aan, dat hij graag naar IJmuiden wil varen. Hij en zijn broers hebben daar vroeger op de visserij/zeeman school gezeten. Gert is bij Politie Dordrecht bij de Politie te water werkzaam geweest. Ook heeft Gert gewerkt op een baggerschip voor Wijsmuller, die bij de sluis van IJmuiden hun kantoor hadden. Net voor de sluis van IJmuiden hebben we het Vaarwensschip dan ook vastgemaakt om gezellig met elkaar te gaan genieten van de heerlijke lunch.

Vóór de lunch neemt dochter Joyce nog even de gelegenheid om pa Gert heel lief toe te spreken en ze heeft 3 armbandjes laten maken voor haar vader, haar broer Mike en voor haarzelf. De liefde tussen vader en zijn 2 kinderen is heel erg voelbaar. Het was een aangrijpend moment.

Na de lunch varen we weer verder en gaan door de zeesluizen van IJmuiden, gevolgd door een rondje door de havens, waar oude herinneren worden opgehaald. Dan is het alweer tijd voor de terugvaart naar Amsterdam en worden er nog diepgaande gesprekken gevoerd. Gert vertelt hoe hij als vrijwilliger in een hospice heeft gewerkt en daar sinds deze week nu zelf verblijft.

De dag was als een warme deken waar vriendelijkheid en liefde goed te voelen was.

Dank voor deze bijzondere dag Gert, Mike, Joyce en Michel. Liefs John en Ariena.

Auteur Vaarwens / Ariena

Dagschipper John en boots Ariena voor hun inzet
Wensenambulance Noord-Holland voor het vervoer en de verpleging
Jachthaven Naarden voor de gratis ligplaats van ons Vaarwenskantoor