Vaarwens 1330 op 27-05-2024

Ontspannen genieten van tijd en aandacht voor elkaar …1330 Marielle 10

Onze vaargast is Mariëlle (geb. 1974) die samen met haar zoon Twan en dochter Lisa de vaardag komt beleven. Mariëlle is ernstig ziek en de ziekte neemt steeds meer van haar krachten weg. Een vaardag met haar lieve kinderen en het liefst met haar hele liefdevolle familie, waaronder haar zus Tabita die de vaardag heeft aangevraagd, is de grote wens van Mariëlle. Aangezien dat aantal te groot is, komt Mariëlle vandaag met haar 2 kinderen, gebracht door de medewerkers van Stichting Ambulance Wens, naar Amsterdam om mooie herinneringen met elkaar te maken.

Een mooi verslag van schipper Niels:

Het schip is door schipper Niels en boots Hanneke gereed gemaakt voor onze vaargasten, boots Hanneke heeft heerlijk belegde broodjes opgehaald bij de Hema. Keurig op tijd om 10.15 uur arriveren onze vaargasten op de Amsterdam Marina. De koffie staat bruin maar wat blijkt, onze gasten drinken geen koffie maar frisdrank😊.

Mariëlle is kortgeleden uit het ziekenhuis ontslagen en heeft nu thuiszorg. Ze heeft twee keer immuuntherapie gekregen en heeft hoop dat dit nog aanslaat.

Na het welkomstwoordje aan de gasten, gaan om 10.30 uur de trossen los. Gekozen is voor de Zaanse Schans en dat gaan we natuurlijk doen. Het weer is heerlijk en al gauw weten Mariëlle en haar kinderen het voordek te vinden waar ze met elkaar op het heerlijk bankje met de zachte kussens genieten van het uitzicht en van het zonnetje. Heerlijk om zo ontspannen tijd en aandacht voor elkaar te hebben.

De reis gaat voorspoedig en om 12.45 uur wordt aangelegd bij de Houtzaagmolen ‘Het Jonge Schaap’. Twan en Lisa gaan van boord om de molen te bezoeken en moeder Mariëlle blijft aan boord. Als souvenir mochten de kinderen een sleutelhanger en een jojo kopen. Daarna genieten we van een heerlijke door Hanneke klaargemaakte lunch.

Daarna varen we weer rustig terug richting Amsterdam met hier en daar wat oponthoud. We hebben net de spoorbrug gemist en bij de Prins Bernardbrug moest een sensor van de brug vervangen worden. Mariëlle doet een heerlijk tukje op de brancard. Met elkaar daarna nog gezellig wat gedronken en een snackje gegeten.

Even na 4-en meren we weer aan in de marina. Al met al was het een heerlijke dag!

Vaarwel Mariëlle
Auteur Vaarwens / Niels

Mariëlle: † 12-06-2024

Dagschipper Niels en Boots Hanneke