Vaarwens 1337 op 14-06-2024

1337 Joke 10Een drukke, gezellige, liefdevolle dag.
.
Vandaag was Joke (80jr) onze gast, haar man Jurry was vandaag jarig en ze wilden dit graag samen met hun drie dochters (Harina, Carla, Ciska) en hun partners (Ronald, Bram en Patrick) vieren op de “Vaarwens boot”. Omdat moeders niet meer kon lopen en niet te lang kan zitten werden Joke en Jurry gebracht met de Wens Ambulance en de twee vrijwilligers Annemarie en Rudy, dus al met al waren we vandaag met een grote groep aan boord.
.
Een mooi verslag van Ariena:
.
De kinderen arriveerden al op tijd en de sfeer was gelijk goed, druk maar ontspannen. De wens ambulance liet even op zich wachten omdat het verkeer niet echt mee werkte, dus begonnen wij al aan de koffie. Ook na het tweede bakkie waren Pa en Ma er nog niet, dus maar even bellen. Om 10:45 kwamen ze aanrijden, gelukkig maar 😊. Natuurlijk werd pa met; “lang zal die leven” toegezongen. Na een kort overleg waar we heen zouden varen zijn we richting de Zaanse Schans gegaan. Het weer was droog, en dat is een vermelding waard omdat het bijna elke dag regent.
.
Je kon merken dat de drie zussen in een liefdevol gezin waren opgegroeid en het deed hun dan ook veel verdriet dat Moeder Joke sinds februari niet meer bij hun vader kon wonen, maar opgenomen was in een verzorgingstehuis. Ondanks dat Moeder niet veel meer kon, merkte je aan alles dat het een vrouw was die niet opgeeft en ze genoot van elk moment. Jurry's liefde voor Joke was ook heel duidelijk te zien en te voelen.
.
Bij de Zaanse Schans aangekomen ging de familie de molen eens van binnen bekijken. Moeder hoefde van haar zelf niet mee en kon even van de stilte aan boord genieten, want de zussen waren alle drie erg levendig en enthousiast, hetgeen het schip met een gezellige drukte vulde. Nadat ze allemaal zeer geïnteresseerd de molen hadden bewonderd, kwamen ze terug aan boord, waar ik de lunch had klaar gemaakt. Twaalf mensen rond de tafel, gelukkig paste het net.
.
Nadat iedereen z'n buik gevuld had, hebben we weer los gegooid om terug door de Willemina sluis naar Amsterdam te varen. Ook al hadden we de tweede schutting, de tijd ging snel als je zo veel met elkaar te bespreken hebt😊 en voordat we het wisten waren we weer terug op het Noordzeekanaal. Nog even langs het Centraal Station, “This is Holland” gebouw en het “Veronica” schip, en we hebben om 16:45 uur weer vast gemaakt bij de Marina.
.
Het was een super gezellige dag waar veel gepraat en gelachen werd. Dank jullie wel dat we van jullie gezelligheid en liefde mochten meegenieten. Liefs John en Ariena
Vaarwel Joke
Auteur Vaarwens / Ariena