Vaarwens 1362 op 23-07-2024

Volop genieten op het achterdek...
1362 Rein 10

Vandaag is Rein (geb. 1945) het middelpunt als Vaarwensgast. Rein heeft hartfalen en nierproblemen en is uitbehandeld. Hij is wel geopereerd maar het probleem kon niet helemaal aangepakt worden en extra vervelend was dat hij ook nog een zogeheten ziekenhuisbacterie te verwerken kreeg. Zijn krachten nemen steeds meer af. Graag zou hij nog één keer op een boot willen varen en die wens gaan wij vandaag in vervulling laten gaan.

Hij komt, samen met zijn vrouw Diny, gebracht door Herma en Tona van de Wensambulance Gelderland die hem uit Kampen hebben opgehaald naar Amsterdam, gevolgd door zijn broers Kor en Leo en zus Roeli. Helaas hadden ze op de heenweg last van de file door de werkzaamheden aan de A10 maar met wat vertraging konden wij Rein ontvangen op de Vaarwens. Nadat iedereen een lekker plekje had en voorzien was van koffie, thee en lekkere soesjes door boots Lewi en boots in wording Berni, startte schipper Arjan de motor en gingen we op weg naar de Zaan.

Arjan zorgde voor vlotte doorvaarten door bruggen en sluis. Na de gezellige en heerlijke lunch, naast Houtzaagmolen 'Het Jonge Schaap', doet Rein een middagdutje en de rest bezoekt de molen. Erg interessant en ook de molen wordt met behulp van veel vrijwilligers draaiende gehouden. Het is een echt Hollands tafereel, met al die molens (en toeristen).

We troffen het ook heel erg met het weer: droog, fijne temperatuur en in de middag zelfs een heerlijk zonnetje. Rein geniet volop op het achterdek en steekt zijn duim op als hem wordt gevraagd hoe het gaat.

Herman en Tona helpen Rein als dat nodig is (geweldig dat het schip daar helemaal voor is uitgerust) en daardoor heeft Diny ook even ‘vrij’ en kan genieten van de tocht en het liefdevolle gezelschap. Het is goed te zien dat de familie erg om elkaar geeft.

Na Zaandam doen we nog sightseeing in zijkanaal H met mooie woonboten waar de mensen vriendelijk naar ons zwaaien. Wat een rust, je hoort de vogeltjes fluiten. Rein is inmiddels flink moe en doet regelmatig een hazenslaapje. Tijd om de thuishaven weer op te zoeken. Na de groepsfoto nemen we afscheid en vertrekt de wensambulance richting het oosten. Hopelijk nu zonder file.

Het was een fijne dag waar prachtige herinneringen zijn gemaakt.

Vaarwel!

Auteur Vaarwens / Berni

Reactie van zus Roeli:

Beste vaarwensteam,

In een woord fantastisch. 🤩
Wat een fijne dag hebben wij gehad , prima is er voor mijn broer Rein en zijn Vrouw Diny gezorgd kwamen geen aandacht tekort.
Prachtige boot met goede voorzieningen en heerlijke lunch.
Er was voor allemaal voldoende lekkers aanwezig.
Mijn beide broers Kor,Leo en ik hebben ook geweldig genoten.
Het was boven verwachting.

Hartelijk dank daarvoor.

En veel succes met jullie onderneming en dat jullie nog vele dagen voor zieke mensen mogen zorgen. Wij brengen jullie stichting bij familie en vrienden onder de aandacht.

Met vriendelijke groet

Roeli van der Haar-Kist

Dagschipper Arjan, boots Lewi en boots in wording Berni voor hun inzet
Stichting Vaarwens voor het organiseren van de vaardag